Personel taşımacılığı hizmeti alan kurumsal firmalar, verimliliğinin artması ve maliyetlerin düşürülmesi amacıyla aldıkları hizmeti kontrol etmek istemektedirler. Bu amaçla geliştirilen ve Millennium Kurumsal Yönetim Sistemiyle entegre çalışan Yolcu Bilgilendirme Sistemi Mobil Uygulaması geliştirilmiştir. Mobil uygulama ile araçlardan ve yolculardan çeşitli veriler toplanarak, vardiya yönetimi, mesai yönetimi, ek sefer yönetimi, servis birleştirme gibi operasyonel işlemler daha etkili şekilde yönetilebilmektedir.
Yolculardan alınan anlık bilgiler sayesinde yolcu memnuniyeti üst seviyeye çıkarılmaktadır. Yolcular seyahat deneyimlerini, şikayetlerini veya memnuniyetlerini uygulama üzerinden taşıma firmasına iletebilmektedir. Uygulama üzerinden belirli periyotlarla yapılan anketler ile de yolcu ve seyahat memnuniyeti ölçülebilir hale gelmiştir.
Sürücülerimizin de kullanacağı bu uygulama sayesinde filo ve sürücü yönetimi daha kolay ve denetlenebilir hale gelmiştir.
Sahadan toplanan tüm bu bilgiler müşteriniz olan kurumsal firmanın yetkilileriyle de paylaşılabilir. Böylece verilen hizmetin kalitesi anlık olarak ölçümlenebilir.
Sistemin çalışma prensibi aşağıda belirtilmiştir.
Servisten hizmet alan kurumların personelleri tarafından kullanılacak mobil uygulamadır. Bu uygulama ile yolcular aşağıdaki işlemleri yapabileceklerdir.
Kayıtlı olduğu servis başta olmak üzere diğer servisleri, güzergah isimleriyle listeleyebilecek. Kendi aracının sürücüsünün iletişim bilgisine ulaşabilecek. Diğer hatlardaki araçlardaki boş koltuk sayısını görebilecek.
Yolcuların kayıtlı oldukları güzergâh haricinde başka bir güzergâh kullanmak istemesi halinde o güzergâha günlük olarak rezervasyon yapabilecek. Rezervasyon bilgisi hem eski güzergâhın sürücüsüne hem de yeni güzergâhın sürücüsüne bildirim olarak iletilecektir.
Yolcular servis kullanmayacakları günleri önceden bildirimde bulanabilecekler. Senelik izin kullanımlarında, Raporlu veya izinli günlerini sisteme girerek, sürücünün bilgilenmesini sağlayacak.
Yolcular mesaiye kalacakları günü ve süresini mobil uygulama üzerinden servis sorumlusuna bildirecek.
Yolcular servise bindikleri durağın konumunu sisteme kayıt edebilecek. Bu konum bilgisine hem web ara yüzünden ulaşılabilecek hem de sürücü kendi uygulamasından ulaşabilecek. Bu sayede hangi yolcunun nereden araca bindiğini takip edebileceğiz.
Sürücü uygulaması varsa sürücü uygulamasından, sürücü uygulaması yok ise araç takip sisteminden konum bilgisini alacağız. Yolcular aracın konum bilgisini kendi uygulamalarından görebilecekler. Bu sayede trafik sıkışıklığı, kaza gibi durumlarda yolcuların gereksiz yere durakta beklemelerinin önüne geçilecek.
Servis gelmeden önce servisin geldiğini bildiren yaklaşma bildirimi alabilecek.
Yolculara Memnuniyet anketi düzenlenir. Yolcular anketiuygulama üzerinden doldururlar. Sonuçlar Millennium programına aktarılır.
Servis hizmeti veren firmanın sürücüleri tarafından kullanılacak mobil uygulamadır. Bu uygulama ile sürücüler aşağıdaki işlemleri yapabileceklerdir.
Sürücü servis güzergahına başlamasıyla birlikte mobil uygulama üzerinden belirlenen süre içinde konum bilgisi alınmaya başlanır. Konum bilgisi istenilen süre aralığında alınabilir( Her 15 sn veya her 30 sn gibi) Alınan konumlar Millennium programında saklanır ve harita üzerinde görülebilir. Araçtan alınan konum bilgisi yolcu uygulamasında kullanılır. Araçlarda ayrıca Araç Takip Sitemi kullanma zorunluluğu ortadan kalkar.
Yolcuların kendileri için hazırlanan uygulamalarından sisteme gönderdikleri durak konum bilgilerinden yararlanılarak servis firması tarafından çizilen güzergah, sürücü uygulamasında görünür. Sürücü harita üzerinden durak noktalarının yerini ve durağa olan uzaklığını görebilir.
Sürücü yolcuların listesini, durak noktalarını ve telefon numaralarını sistemden görebilir. Yolcu tarafından konum girilmediyse kendisi girebilir.
Sürücü, kendi arabası için yolcu uygulamasından gelen mesai, izin, güzergah değiştirme bilgisi gibi bilgileri görebilir.
Sürücü belirlenen güzergâhtan belirlenen saatler arasında seferini yapıp varış noktasına ulaştığında otomatik olarak puantaj bilgisi Millennium Kurumsal Yönetim Sistemine işlenir.
Araç Millennium da bir güzergaha veya bir extra işe atandığında, sürücüye otomatik olarak bilgilendir mesajı düşer. Atanan iş sürücünün ekranında görünür.
Servis sürücüsü ve hostesi, hem araç ile ilgili belgeleri ( Trafik sigortası, koltuk sigortası, araç muayene belgesi vs..) hemde kendileriyle ilgili yeterlilik belgelerini ( Ehliyet, psikoteknik, src, sabıka kaydı vs..) mobil uygulama üzerinden fotoğraflarını çekerek hem yolcuların kullanımına hem de servis firması ve kurumsal firma yönetiminin kullanımına açacaktır. Süresi biten evrakların süre sonu uyarıları mobil uygulama üzerinden takip edilecektir.
Müşterilerimize denetlenebilir ve şeffaflığa dayanan hizmet vermek amacıyla sürücülerimizden ve yolcularımızdan gelen tüm verileri anlamlı ekranlara dönüştürerek müşterimizin kullanımına sunuyoruz.
Günlük tamamlanan servisler müşterilerimizin bilgilerine sunulur. Müşteriler yapılan servislerin başlangıç ve bitiş saatlerini ve durak noktalarından geçiş zamanlarını kendi ekranlarında görebilirler
Müşteriler kendi çalışanlarının listesini araç araç görebilirler. İşten ayrılan personelin çıkışını yapabilirler. İşe başlayan çalışanları sisteme tanımlayabilirler. Mobil uygulamayı kullanan ve kullanmayan yolcularını listeleyebilirler.
Araç araç alınan yolcu listeleri sayesinde araçların doluluk oranlarını istedikler her an kontrol edebilirler.
Programı müşterinin İK programıyla entegre ederek yolcu listelerinin otomatik oluşması sağlanabilir (Opsiyonel)
Yolculardan gelen mesai ve izin bilgileri anlamlı raporlara dönüştürülerek müşterinin bilgisine sunulur.
Yolculara yapılan anketlerin sonuçları Millennium Programı tarafından analiz edilerek müşterinin bilgisine sunulur. Anket sonuçlarını ayrıca rapor şeklinde müşteriye iletme durumu ortadan kalkar. Hızlılık ve verimlilik artar.
Müşteriler aylık puantajlarını ve fatura tutarlarını sistem üzerinden takip edebilir. Ay sonu mutabakatlar sistem üzerinden gerçekleşir.
Müşteri kendisine hizmet veren araçların belgelerini (Sigorta, ruhsat, ehliyet vs.) sistem üzerinden takip edebilir.
Müşteri araçların güzergahlarını kontrol edebilir.
Tüm sistemin yönetildiği ekranlardır. Başlıca özellikler aşağıdaki gibidir.
Yolcu Listeleri
Kurumunuzda çalışan yolcuların adresleriyle kayıt edileceği bölümdür. Yolcuların evlerinden veya duraklarından gönderdikleri konumlar listelerde görülebilecek. Yolcu listelerini araç araç alabileceğiz. Yolcuların mobil uygulama kullanım oranları takip edebileceğiz. Uygulama kullanan ve kullanmayan yolcuları süzebileceğiz. Uygulama kullanmayan yolculara sms atılabilecek.
Yolculara Bildirim Gönderme
Mobil uygulama üzerinden yolculara her türlü bilgilendirme , kutlama ve duyurular için ücretsiz bildirim atabileceğiz. Bildirimleri araç veya yolcu seçerek belirli kişilere gönderebileceğiz .
İzin & Mesai Takibi
Proje sorumlularımız uygulama üzerinden gelen izin ve mesai bildirimlerini görebilecek ve isteklere göre opsiyon alabilecekler.Yolcu istek ve Şikayet yönetimi
Yolculardan gelen her türlü istek, şikayet ve geri bildirimlerin yönetildiği bölümdür. Gelen istek ve şikâyetler departmanlara göre gruplandırılabilir. Gelen isteklerin çözümleri başarılı veya başarısız olarak şikayet sahibine bildirilir.
Anket Yönetimi
İstediğimiz proje de görünmek üzere dilediğimiz kadar sorudan oluşan anketi oluşturabilir ve bu anketlerin yolcu uygulamasında yayınlaması sağlanacaktır. Yolculara tarafında cevaplanana anketlerin analizi yine yönetim panelinden takip edilebilecektir. Hazırlanan anketler istediğimiz zaman aktif ve pasif olabilir.
Sürücü Kontrol
Sürücü listelerinin takip edileceği ve sürücülerin mobil uygulama kullanma oranlarını takip edebileceğimiz bölümdür. Android ve ios işletim sistemlerinin kullanım yüzdelerini takip edebileceğiz.
Sürücülere Bildirim Gönderme
Tüm sürücülerimize ücretsiz bildirim atabileceğiz. Tüm duyuru, kutlama ve bilgilendirme gereksinimlerimiz uygulama üzerinden yönetileceklerdir. Bu sayede SMS gönderme maliyetimizde sıfırlanacaktır.
Sürücüye İş Emri Gönderme
Dilediğimiz sürücüye iş emri gönderebileceğiz. Sürücünü iş emrini görüp kabul etmesinin kontrolünü yapabileceğiz. Bu sayede kurumumuzun anlık araç ihtiyaçlarını etkili bir şekilde yönetebileceğiz.
Rota Takip
Sürücü uygulamasından gelen konum bilgileri araç araç görülebilir. Bu sayede araçların bizim belirlediğimiz güzergahtan gidip gitmediği kontrol edilebilir.Sürücü istek ve Şikayet yönetimi
Sürücülermizden gelen her tülü istek, şikayet ve geri bildirimlerin yönetildiği bölümdür. Gelen istek ve şikayetler departmanlara göre gruplandırılabilir. Gelen isteklerin çözümleri başarılı veya başarısız olarak belirlenir.